İlk Çinli oto Eskişehir’de banttan inecek

ATMO Group, Türkiye’deki Yatırımlarını Hızlandırıyor

Uluslararası otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group, 2023 yılında SWM Motors ile yaptığı girişle Türkiye’deki yatırımlarını ivmelendiriyor. Türkiye merkezli bir şirket olarak uluslararası pazarlarda genişlemeyi hedefleyen ATMO Group, Türkiye’de üretim için Urzema Holding ile ortak bir girişim olan Urzat Otomotiv AŞ’yi kurdu. Urzema Holding ile başlatılan ortak girişim, üretim yapılacak lokasyon olarak Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’ni seçti. SWM Türkiye, ATMO Group ve Urzema Holding’in ortak girişimi olan Urzat Otomotiv AŞ aracılığıyla üretime Eskişehir OSB’de başlama kararı aldı.

G01 PRO MODELİ İLK ÜRETİM OLACAK

2024’ün son döneminde prensip anlaşmasına varıldığını söyleyen SWM Türkiye Ticari Direktörü Burak Azmanoğlu, Türkiye pazarına büyük bir inançla baktıklarını belirtti. Azmanoğlu, Türkiye’nin önemli bir pazar olmasının yanı sıra ülke için değerli bir üretim adımına ulaştıklarını vurgulayarak, Türk tüketicisiyle buluşturmayı hedefledikleri özel olarak geliştirilen G01 Pro modelini tanıtacaklarını söyledi. Urzat Otomotiv AŞ’nin sonbaharda G01 Pro modelini pazara sunmayı planladığını belirten Azmanoğlu, ilerleyen dönemde farklı modellerin üretime dahil edilmesi için çalışmaların devam ettiğini ifade etti.

İHRACATI DA YAPILACAK

Eskişehir üretim üssünün iç pazarla birlikte ihracata da hizmet edeceğini belirten Azmanoğlu, G01 modelinin çoğunlukla Türkiye’de satıldığını aktardı. Yerli üretim olarak yollara çıkacak G01 Pro modelinin yeni iç tasarımı, teknolojisi ve motor-şanzıman seçenekleri ile pazara sunulacağını dile getirdi. İhracat altyapı çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Azmanoğlu, ATMO Group’un Balkanlar ve Avrupa’da faaliyet gösterdiğini ve Türkiye’yi ihracat üssü olarak konumlandırmanın mümkün olduğunu belirtti.

İLK ETAPTA 25 BİN ADET PLANLANIYOR

  • Urzema Holding CEO’su Murat Ertaş, kurulacak tesislerde birçok önemli modelin üretileceğini paylaştı. İlk aşamada 40-45 kişilik istihdam öngörüldüğünü belirten Ertaş, bu sayının 2026 yılında 100’e çıkarılacağını ve ikinci faz yatırımla bin 500 ila 2 bin kişiye yakın istihdam sağlanacağını ifade etti. Ertaş, tesisin 2028 itibarıyla yıllık 200-250 bin araç üretme kapasitesine ulaşmayı hedeflediklerini ve başlangıçta yüzde 25 olan yerlilik oranını yüzde 50’nin üzerine çıkarmayı amaçladıklarını belirtti.

Related Posts

Apple ve Meta’nın akıllı gözlük yarışı kızışıyor

Apple CEO’su Tim Cook’un, artırılmış gerçeklik (AR) gözlük projesine adeta takıntılı hale geldiği ve Meta’dan önce kendi ürünlerini piyasaya sürmeye kararlı olduğu bildirildi. Şirket içinden bir kaynağın ifadesine göre Cook, “başka hiçbir şeyle ilgilenmiyor.” Bu sırada Meta cephesinden gelen yeni bir rapor, şirketin kendi gözlük planlarında yön değiştirdiğini gösteriyor. Bu adım, AR gözlüklerine geçiş sürecini hızlandırmaya yönelik olabilir.

Milli para eskrimci Şenay Güner’den Fransa’da çifte madalya

Fransa’da düzenlenen Satellite Turnuvası’nda Milli para eskrimci Şenay Güner, 2 madalya kazandı. Ayrıca tekerlekli sandalye eskrim epe A kategorisinde 3’üncü olan Şenay Güner, turnuvayı çifte madalyayla tamamladı.

E-ticarette satış hacmi 3 trilyon TL’ye ulaştı

Bu yıl dördüncüsü yayımlanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporuna göre e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde yaygın olarak kart kullanımı tercih edilse de dijital cüzdanların da ivme kazandığı bir döneme girildiği belirtildi. Raporda ayrıca Ticaret Bakanlığı verilerine göre, e-ticaret satış hacminin 2024 yılında yüzde 61,7’lik artışla 3 trilyon TL seviyesine ulaştığı vurgulandı.

Çin, asteroid keşif aracı Tienvın-2’yi uzaya gönderdi

Çin, asteroid keşif aracı Tienvın-2’yi uzaya gönderdiğini bildirdi.

Meta’nın altyapısı Türkiye’ye geliyor

Meta’nın Genç Hesaplar altyapısı Türkiye’ye de geliyor. Instagram için kullanıma sunulan kısıtlama Facebook ve Messenger için de geliyor.

Bilim insanlarının çözemediği fizyolojik gizem: Gıdıklanma! Neden kendimizi gıdıklayamıyoruz?

Gıdıklanma, eğlenceli bir tepki gibi görünse de hâlâ bilim dünyası için çözülemeyen bir bilmece olarak duruyor. Ayak tabanı ve koltuk altı gibi bölgelerde aldığı tepki, duyusal reseptör yoğunluğu ile açıklanamıyor; üstelik beynimiz kendi dokunuşlarımıza karşı hazırlıklı olduğu için kendimizi gıdıklayamıyoruz. İşte detaylar